joi, 12 septembrie 2013

Prajitura Katalina



Aceasta prajitura este una dintre acele gusturi ale copilariei pe care eu le iubesc nespus. Este printre amintirile mele dintotdeauna si stiu ca bunica mea a invatat sa o prepare de la strabunica mea Carolina.Am pastrat-o in retetarul de familie pe care il custodesc cu mare grija, iar astazi va impartasesc reteta si voua.

Ingrediente pentru blat :
500 gr faina
150 gr unt
150 gr zahar
3 galbenusuri de ou
Putin lapte
1 praf de copt

Ingrediente pentru umplutura :
100 gr nuca macinata
100 gr unt
50 ml de rom
120 gr zahar
1 lingura gem de caise
½ pahar lapte caldut
2 lingurite de cacao amar

Ingrediente pentru bezea :
3 albusuri de ou
250 gr zahar
Pentru decorare ciocolata fondanta rasa

Untul trebuie sa fie la temperatura camerei.Amestecam untul cu faina, adaugam restul de ingrediente si atata lapte incat sa ne iasa o compozitie usor de intins. Impartim aluatul in 3 parti egale si coacem din acesta 3 foi pe fundul unei tavi. In timp ce se racesc foile, pregatim umplutura pentru prajitura. Vom zdrobi una dintre foi si o vom folosi pentru prepararea umpluturii. O amestecam cu cu lapte si rom, apoi adaugam gemul de caise.Separat vom amesteca untul cu zaharul pana cand obtinem o crema pufoasa, apoi adaugam la aceasta nuca macinata si praful de cacao iar la urma amestecam aceasta crema cu compozitia preparata inainte dintr-una din foi. Asezam pe un fund de lemn prima foaie, crema si acoperim cu a doua foaie. Acum vom prepara bezeaua la bain-marie, o lasam sa se raceasca timp de 5 minute si o intindem pe prajitura, apoi radem deasupra ciocolata fondanta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu