miercuri, 5 august 2015

Filé de porc Ferrer



La fel ca in Romania, filé-ul de porc este apreciat in foarte multe locuri din lume, printre acestea regasindu-se si America Latina. Am dedicat aceasta creatie a mea, amicului meu Ibrahim Ferrer Jr, fiul celebrului artist cu acelasi nume, artist care ne-a delectat cu muzica sa si aici in Romania inainte de disparitia sa. Stim bine ca cubanezii sunt inebuniti dupa mancarea buna, muzica si dans.
Iar amicul meu fiind un muzician cunoscut astazi in Argentina, am vrut sa ii dedic ceva delicios, creat aici in Romania cu gandul la muzica frumoasa s muzica. L-am intrebat: ‚’Ibrahim, ce ai spune daca ti-as dedica una din creatiile mele?’’ si mi-a raspuns: ‚’Sunt de acord insa mi-ar fi placut sa si gust preparatul tau, Gabriella’’. Para ti Ibrahim desde el profundo me mi corazon!

Un preparat elegant si delicios pentru cinele voastre.
Ingrediente pentru 2 persoane:
2 felii de filé de porc de circa 130-150 gr
150 ml lapte proaspat
1 catel de usturoi
2 felii subtiri de slanina afumata
3-4 crengute de rozmarin
Putin maghiran
5 ml de Cognac
10 ml de Sauvignon Blanc Terase Dunarene Vinarte
1 lingura de unt de calitate
Sare
Piper proaspat macinat
Ingrediente pentru purè:
2 cartofi mici
½ jumatate sfecla rosie coapta la cuptor ( de mici dimensiuni )
Putin praf de chimen
20 gr unt
1 lingura crema de branza
2 linguri smantana de gatit
Sare
Piper proaspat macinat
Ibrahim Ferrer Jr

Ingrediente pentru sos:
20 gr unt
½ mar acrisor taiat in cuburi
2 lingurite mustar dulce frantuzesc
5 ml Cognac
4-5 linguri smantana de gatit
Sare
Piper negru proaspat macinat
Preparare:
Curatam cele doua bucati de filé de porc de grasime si le marinam in lapte, crengute de rozmarin, 1 catel de usturoi zdrobit si putin maghiran, timp de de 20-25 de minute. Scoatem din marinatura si uscam cele doua filé-uri. Saram, piperam si ‚’bandajam’’ fiecare filé cu felia de slanina afumata, dupa care legam cu sfoara alimentara in asa fel incat sa nu se descompuna. Invelim cele doua filé-uri in folie trasparenta, le punem in frigider pana cand ajung la temperatura de 2 grade. Incalzim untul intr-o cratita antiaderenta si rumenim pe ambele parti cele doua filé-uri. Flambam cu Cognac si vin si dam la o parte de pe sursa de foc. Dam cratita la cuptor preincalzit timp de 6-7 minute.
Intre timp preparam puré-ul. Sfecla rosie o coacem la cuptor inainte de a ne apuca de gatit. O curatam si folosim jumatate din sfecla, taiata cuburi. Fierbem cei doi cartofi taiati in cuburi si punem sfecla, cartofii, crema de branza, smantana si untul intr-un mixer.Condimentam cu putin praf de chimen, sare si piper negru proaspat macinat. Mixam pana cand obtinem un puré omogen.
Si acum vom prepara sosul: incalzim untul intr-o craticioara antiaderenta, adaugam cubuletele de mar si stingem cu Cognac. Adaugam apoi cele 2 lingurite de mustar si apoi smantana de gatit.Condimentam cu sare si piper proaspat macinat. Fierbem la foc mic pana cand sosul se va ingrosa. Pana cand am terminat puré-ul si sosul,va fi gata si carnea. Asezam filé-urile pe farfurii si zeama de la carne o adaugam in mixer la restul sosului. Mixam pana cand obtinem un sos fin si omogen. Adaugam sosul de jur imprejurul filé-ului si servim cu puré-ul de sfecla si decoram farfuria cu salata Valerianella.
Am asociat acest preparat cu o Feteasca Neagra Terase Danubiene de la Vinarte, un vin maturat in butoaie de stejar, timp de 4 luni.Produs din struguri Feteasca Neagra 100%, culesi manual si are 13,5 grade. Are o culoare rosu rubiniu cu reflexii purpurii, imbogatit de arome proaspete de fructe de padure si visine; un vin sec excelent cu o astringenta foarte placuta. Temperatura cea mai buna pentru servire este de 16 grade si va sfatuiesc sa il decantati cu circa 20-30 de minute inainte de servire. Vinul poate fi invechiat la sticla in pivnitele voastre pentru o perioada cuprinsa intre 3 si 5 ani, capatand astfel un buchet complex si o textura foarte catifelata. Cu toate ca este recomandat pentru carnuri rosii, branzeturi maturate si vanat, eu l-am asociat cu acest preparat si ma bucur ca am facut-o pentru ca se potriveste de minune.
Asadar, indrazniti dragilor si fiti creativi!
 


Va mentionez ca am avut acordul lui Ibrahim Ferrer Jr pentru ai folosi numele in aceasta reteta.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu