miercuri, 5 august 2015

Prajitura mea cu fructe mixte



De fiecare data cand merg la cumparaturi la sfarsit de saptamana, se intampla acelasi lucru: ma las pacalita de pofte, de fructele de sezon cu superbele lor culori si iata cum capsorul meu, naste idei, uneori mai multe decat ar trebui…..
Cu alte cuvinte, as avea nevoie uneori de o masca de tipul celor care se pun cailor ca sa vada doar inainte sau de o lesa. Noi consumam foarte multe fructe dar de aceasta data am exagerat pentru ca la piata gasesti toate felurile de fructe de sezon.
Asadar m-am gandit la o prajitura cu multe fructe, o prajitura care este perfecta atat pentru micul dejun cat si pentru a incheia o cina. Reteta o incercasem in mai multe variante, dar m-am oprit la aceasta compozitie pentru ca este echilibrata si usoara.

Ingrediente:

1 bucata de betisor de vanilie de circa 3 cm
3 oua
100 ml frisca
450 ml lapte proapat
100 gr unt de calitate
170 gr fructe mixte
320 gr faina
150 gr zahar
1 lingurita de coaja rasa de portocala
1 praf de copt
Putina sare
Preparare:

Intr-o craticioara vom pune la infuzie, laptele, frisca lichida, betisorul de vanilie, coaja de portocala si apoi le dam in clocot. Intr-o alta craticioara vom topi la foc foarte mic, untul. Intr-un bol vom pune faina, deasupra acesteia praful de copt si pe acesta din urma punem 2-3 picaturi de otet sau zeama de lamaie pentru a fierbe putin. Cu ajutorul unui mixer, batem ouale impreuna cu zaharul pana cand obtinem o spuma omogena si adaugam la aceasta din urma laptele cald ( eliminam betisorul de vanilie ) si apoi untul lichid. Amestecam bine, dupa care adaugam faina si mixam pana cand compozitia va fi una omogena.

Eu astazi am ales afine, cubulete de pepepe galben, cubulete de kiwi si portocala dar putem sa alegem ce fructe dorim.Adaugam fructele la compozitie si amestecam cu grija cu ajutorul unei linguri de lemn.
Ungem forma pe care o vom folosi cu unt si presaram cu faina, varsam compozitia si dam la cuptor preincalzit, timp de circa 30-35 de minute cel mult.
Cand este gata o rasturnam pe un fund ca sa se raceasca si putem servi  pudrat cu zahar, cu putina inghetata sau cu un sos de fructe cu alcool.Cand o veti taia, veti observa ca inauntru este ca o budinca, nu va speriati ca nu v-a iesit prajitura! Asa trebuie sa fie.
Iata sosul meu de astazi:
Circa 20 bucatele de pepene galben si tot atatea de portocala
Am caramelat 1 lingurita de unt cu doua lingurite de zahar, putina scortisoara si putina nucsoara praf.
Le lasam la foc mic pana cand se topeste zaharul si capata o culoare aurie, adaugam fructele si dupa 4-5 minute, stingem cu putin Cognac si Riesling Cuveé d’Excellence de la Vinarte. Fierbem inca cateva minute pana cand se ingroasa usor sosul.
Putem prepara si un sos usor de ciocolata neagra sau putem servi fara nimic.
Eu astazi am ales sa folosesc forma de Kugelhopf insa voi puteti alege forma care vreti: patrata, rotunda sau dreptunghiulara.

Pana la urmatoarea reteta, a voastra Gabriella






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu