luni, 14 aprilie 2014

Oua Pascale ca la mine acasa



Se apropie sarbatorile Pascale si m-am gandit sa va dezvalui felul in care pregatesc eu ouale de Pasti. Cu toate ca ma retin o femeie moderna, tin foarte mult la traditiile de sarbatori, acele traditii si obiceiuri care imi sunt dragi, cu care am crescut. In timp, la acestea am adaugat vechi traditii din Insulele Sardiniei, de unde este sotul meu si uite cum in familia mea de sarbatori, sunt obiceiuri unguresti, romanesti, evreiesti si sardiniene.Nu exista nimic mai frumos decat multiculturalitatea, chiar daca vorbim de gastronomie.
Inafara de gustul bucatelor, imi place ca acestea sa aibe si un aspect invitant si tocmai din acest motiv, pregatesc ouale exact asa cum facea bunica mea. Dar haideti sa trecem la treaba:
Vom pune ouale la fiert in apa rece, la care vom adauga 1 lingura de sare pentru ca acestea sa nu se crape si le fierbem timp de 5-6 minute daca sunt oua din comert si 8-9 minute daca sunt oua de tara, acestea avand coaja mult mai tare. Pana cand fierb ouale, vom pregati bucati de ciorapi de circa 15 cm, bucati de ata rezistenta si frunze de toate felurile, cat mai mici. In cazul in care nu aveti o gradina sau acces la un parc de unde le puteti culege, puteti sa folositi frunze de patrunjel, leustean, marar. Inainte cu cateva saptamani de vopsitul oualor, eu pun deoparte atunci cand gatesc ceva cu ceapa, coaja acestora. In vase separate, vom pune la fiert vopseaua pentru oua cu apa si la fiecare culoare, vom adauga cate o lingura de sare si doua linguri de otet pentru a ajuta culorile. Luam apoi cate o bucata de ciorap, presaram deasupra cojile de ceapa maruntite, asezam deasupra un ou si apoi ne jucam cu fantezia, asezam ce fel de frunzulita dorim in partea de sus al acestuia. Legam la ambele capete ciorapul si cand avem 3-4 oua gata, le punem la fiert in culoare. Eu tin ouale in culori cca 10 minute, dupa care le scot intr-un vas incapator cu apa rece, sare si otet si le las pana cand se racesc. Dupa ce sunt reci, le luam cu grija, taiem ciorapul de pe ou, il clatim cu atentie si asezam ouale pe hartie ca sa se usuce. Cand sunt toate uscate, luam o feliuta de slanina afumata si lustruim ouale. In acest fel acestea vor straluci. Veti observa ca datorita cojilor de ceapa, se vor forma modele si culori extraordinare si veti avea un cos cu oua Pascale foarte frumoase si diferite.

Pregatirea oualor:




Rezultatul final:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu