duminică, 27 aprilie 2014

Paprikas de ciuperci




O mancare foarte gustoasa, unul dintre gusturile magice ale copilariei mele. Este foarte usor de pregatit si se poate servi in multe feluri. Imi aduc aminte cu placere, ca era o bucurie sa mergem prin padurile toplitei pentru a aduna bureti de tot felul, la fel cum era o bucurie sa o ajut pe bunica sa pregateasca acesti bureti atat pentru iarna cat si pentru a fi serviti imediat dupa ce ne intorceam din padure. Recunosc, nu imi placea sa ii curat, mai ales daca vorbim de galbiori care sunt plini de tepi de brad. In familia noastra, femeile aveau obiceiul sa ii conserve in mai multe feluri pentru iarna, si-anume: in apa cu sare, uscati pe ata, muraturi si congelati. Pe parcurs va voi destainui si cateva retete de conservare a buretilor.

Ingrediente:

600 gr de ciuperci mixte: hribi, galbiori, champignon salbatici, etc
2 cepe rosii mari
300 gr de smantana
1 lingura de faina
Boia de ardei dulce
Piper negru macinat
Sare
1 lingura de untura
Putin vin alb

Curatam, spalam si tocam marunt ceapa, apoi o inabusim in untura la foc mic. Dupa cca. 15 minute, adaugam ciupercile curatate in prealabil si feliate, adaugam boia, piper si sare, amestecam bine si adaugam vinul. Acoperim cratita si fierbem cca 15 minute. Intr-un bol vom amesteca bine smantana cu faina, adaugam la ciuperci si dam in clocot. Putem presara cu patrunjel tocat marunt. Se poate servi cu galuscute unguresti, pure de cartofi, cartofi natur sau cu orez, asa cum am ales eu astazi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu