duminică, 12 iulie 2015

Ciuperci de plop cu vin rosu si brandy



Cu toate ca nu fusese intentia mea de a prepara mancare gatita astazi, am facut-o si asta pentru ca datorita ploii din zilele trecute, plopii din fata casei noastre ne-au daruit din nou, ciupercile de plop pe care le indragim atat de mult.
Pentru toti amantii de ciuperci, iata o reteta gustoasa preparata ad-hoc si sfatul pentru vinul cu care am servit acest preparat care are gustul de odinioara a rarelor ciuperci de plop.


Ingrediente:
Circa 1 kg ciuperci de plop
4 cepe argintate
½ ardei capia
50 ml suc de rosii
1 pahar mic de vin rosu sec, eu astazi am folosit Baturrica Reserva 2008 Tarragona, pentru ca il aveam in pivnita
Cca 20 ml de Brandy
½ cutie smantana de gatit
1 lingura patrunjel verde tocat marunt
Mai intai am curatat si spalat ciupercile. Apoi curatam si tocam foarte marunt ceapa si ardeiul capia pe care le calim la capac. Cand au prins o culoare aurie, stingem cu vinul si Brandy-ul, fierbem cateva minute dupa care adaugam ciupercile si potrivim de sare. Dupa cca. 15 minute, adaugam sucul de rosii, acoperim si fierbem la foc mic timp de 30-35 de minute.Adaugam smantana de gatit si mai lasam la foc timp de cateva minute pana cand devine sosul cremos.
Intre timp pregatim si puré-ul de cartofi pe care il preparam in asa fel incat sa fie pufos si voilà, pranzul neasteptat de astazi.
Si daca tot am folosit acest minunat vin sec spaniol pentru prepararea ciupercilor, bine inteles ca l-am si servit la masa.

Pana la reteta urmatoare, va doresc numai arome fine!

A voastra,

Gabriella
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu