luni, 12 august 2013

Compot de mere



Reteta bunicii mele Ilona – Reteta habsburgica



A sosit deja vremea de pregatiri pentru iarna care urmeaza. Sunt la mosie acum si seara cand este mai racoare si femeile pregatesc conserve, imi sosesc miresme fel si fel de la vecini : miresme de dulceata, compoturi, suc de rosii, etc. Avand deja un sortiment de mere care au ajuns la maturitate, am rasfoit retetarele de familie si m-am oprit la aceasta reteta deoarece imi aduce aminte de gusturile copilariei si am hotarat sa o impartasesc cu voi.

Ingrediente :
4 kg de mere
500 gr de zahar
750 ml de vin alb semidulce
750 ml de apa
Scortisoara si cuisoare dupa plac
1 stea de anason
Coaja de la portocala taiata Julien

Intr-o oala mai incapatoare vom pune zaharul, mirodeniile, vinul si apa si le punem la fiert. Intre timp vom curata merele de coaja, eliminam semintele si filamentele si le taiem in sferturi sau in 6 bucati in functie de marirea acestora.Le vom aseza intr-un vas cu apa si zeama de lamaie ca sa nu isi schimbe culoarea pana la utilizare.
Cand a dat in clocot vinul, punem in oala jumatate din mere si apoi le fierbem pana cand va da in clocot, le scoatem si punem a doua parte din mere la fiert.Vom folosi borcane de 400 sau 800 de ml sterilizate in care vom aseza jumatate fructe si jumatate sirop.Inchidem cu capace ermetice si rasturnam borcanele timp de 5 minute cu capul in jos. Apoi le asezam intre paturi timp de cateva zile pana cand se vor raci borcanele.
Le etichetam si apoi le tinem intr-un loc uscat si racoros.
Acest compot se poate consuma atat rece cat si cald. Noi il folosim iarna ca garnitura langa carnea de pui.
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu