marți, 13 august 2013

Sorbet din mere verzi cu Calvados




Cu toate ca a prepara un sorbet de fructe este un lucru usor, cand este vorba despre cel din mere verzi ma simt cuprinsa de emotii ca inainte de examene si am sa va spun de ce : merele verzi sunt cele care se oxideaza cel mai repede si riscam sa iasa un sorbet delicios insa de un aspect neprietenos, in consecinta imposibil de servit daca avem musafiri, chiar daca acestia sunt prieteni. Cu toate ca este unul dintre preferatele mele, il prepar rareori din acest motiv, insa astazi am simtit pur si simplu o pofta nebuna de sorbet de mere si mi-am asumat riscul. Rezultatul cel putin din punct de vedere vizual, il puteti vedea si voi, gustul hmmm : delicios ! Imi pare rau ca via internet nu va pot transmite si asta.

Ingrediente pentru 4 persoane :

2 mere verzi Granny Smith, cca. 500 gr
80 gr de zahar
1 albus de ou
Sucul de la 1 lamaie
50 ml apa
1 paharel de Calvados
Zmeura sau merisoare pentru decorare

Spalam si uscam merele cu un stergar curat de bucatarie, le taiem in felii destul de subtiri si le stropim imediat cu suc de lamaie ca sa nu se inegreasca apoi le punem in congelator timp de cateva ore ca sa inghete bine. Dupa acest rastimp le mixam bine cu apa si zaharul pana cand vom obtine o crema omogena.Adaugam Calvados-ul, amestecam bine si punem in congelator pentru inca 30 minute. Intre timp batem albusul de ou impreuna cu o lingura de zahar apoi il amestecam cu sorbetul cu miscari lente si il punem din nou la congelator. Trebuie consumat in maximum 2 ore altfel va ingheta prea tare. Decoram cu zmeura sau merisoare pe care le rostogolim inainte in zahar si le congelam.

Daca dorim un sorbet lichid pe care sa il servim intre doua feluri de mancare drept digestiv, mai adaugam cca. 40-50 ml de apa si sirop de mar verde

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu